eunice koekkoek mcdonald's

7 Social Media Lessen van McDonald’s

In Social Media by BlueMonster

Wat kan jij leren van McDonalds?

Hoe gaan zij om met hun ‘lovers’ en hun ‘haters’?

Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonald’s Nederland, sprak erover met de mensen van Mediaweb. Boeiende materie die voor je eigen communicatie bruikbaar is.

McDonald’s zet social media vooral in om een geliefd merk te worden en te blijven.
Er zijn 7 lessen die jij kan leren van hen, we hebben ze hier samengevat:

  1. Focus in het begin op één kanaal
  2. Don’t launch and leave (wil je op dit platform, lanceer en blijf volhouden)
  3. Eerst vele volgers aantrekken, dan bij voldoende kritische massa meer op betrokkenheid werken
  4. Trouwe fans moet je belonen
  5. Start conversaties (content afstemmen om gesprekken op gang te brengen)
  6. Ga in gesprek met je ‘haters’ (negeer hun kritiek niet, maar ga er verstandig en diplomatisch mee om en tracht desnoods de discussie offline verder te zetten, wees eerlijk en geliefd)
  7. Neem social serieus (online woordvoeren vraagt professionalisme wat geen werk voor stagiairs is)

Kortom:  Social is luisteren, meebewegen, betrekken en belonen.

Je kan hier Mediaweb hun volledige podcast met toelichting bij de tips herbeluisteren:
https://soundcloud.com/mediawebnl/7-social-media-lessen-van-mcdonalds

Deel / Share