Hypertargetting

In News, Social Media by BlueMonster

Social media heeft het stadium van volwassenheid bereikt; de snelle groei is eruit, links en rechts treedt er zelfs ‘social media moeheid’ op.
De intensiviteit van het gebruik is doorheen de jaren afgenomen en gewijzigd. Ook de algoritmes in onze social media worden vaak aangepast. Er wordt gefilterd en niet elke boodschap komt nog aan binnen je contactlijst.
Dat brengt ook mee dat iedereen voor zichzelf een manier gaat vinden om hun social media selectief mee in zijn/haar communicatie te integreren.

Als bedrijf of ondernemer wordt de uitdaging dus groter:
Hoe zorgen dat mijn merk zeker wél gezien zal worden?
En nog belangrijker: niet zomaar gezien worden maar door relevante contacten en potentiele klanten gezien worden! En dat is perfect mogelijk als je het JUIST doet!

Met relevante content doe je je doelgroep bewegen en blijven je (echte) fans terugkomen. Echter een verkeerde move en je bent zo een aantal fans kwijt. Mensen volgen in deze fase van volwassenheid niet zomaar eender wie. Dat telt ook voor bedrijven of merken. De gebruikers selecteren meer bewust wat ze opnemen.
Enkel wie met een doordachte (op de doelgroep afgestemde) content strategie aan de slag gaat zal nog interessante contacten aan zich binden.
Daarmee biedt social media moeheid ook weer kansen om je te onderscheiden van de rest. En dus je concurrentie een stap voor te blijven.

Hypertargetting verkleint niet alleen de irritatie bij anderen die je info irrelevant vinden. Het verkleint ook je eigen kosten en zal je opbrengsten en klantenbetrokkenheid doen toenemen.
Wij kunnen je hierbij helpen om het correct te doen.

Deel / Share